SOSIAALINEN MEDIA VAATII KOKEMUSTA

Vaikka olen tehnyt sosiaalisen median päivityksiä asiakkailleni vuodesta 2013, en aina osaa itsekään sanoa mikä kuningasidea jää alimittaiseksi ja mikä lähtee viraalisti leviämään. Joskus kyseessä on tuuri, joskus ajoitus. Väitän silti, että

pitkä kokemukseni sosiaalisessa mediassaon auttanut päivittäinen ymmärtämään ihmisten aivoituksia. Jokaisella yrityksellä on erilaiset asiakasryhmänsä, joten suunnitelmallinen tekeminen ja analysointi tuottaa parhaita tuloksia.

Tällä hetkellä hoidossani ovat mm.

Virel Yhtiöiden facebook-sivut

Virel Yhtiöiden Instagram-sivut

Paras postaukseni tavoitti 232 295 henkilöä, 714 jakoa ja yli 5 000 tykkäystä ilman näkyvyyteen käytettyä markkinointia. Arvoin neljä vesipuiston vapaalippua.

CityShopparin facebook -sivu

Olen myös käynyt Dinglen community management -koulutuksen. Sosiaalisessa mediassa sisältö on aina tärkeä, tukeakseni hyvää sisältöä teen myös valokuvausta ja käsinkirjoitettuja aforismeja.


MYÖS NETTITESTIT KERÄÄVÄT HUIMIA KLIKKIMÄÄRIÄ

Sosiaaliseen mediaan suunnitellut, usein leikkimieliset nettitestit ovat erittäin koukuttava ja kustannustehokas tapa tavoittaa haluttu kohderyhmä. Testit ovat monipuolinen keino tehdä markkinointiviestinnästä kiinnostavaa ja viihdyttävää. Vaalikonekin on eräänlainen nettitesti ja suomalaiset ovat valmiita tekemään myös vakavampiakin testejä. Parhaiten toki leviävät viihteelliset ja hauskat testit.

Nettitestin tehokkain draiveri on sosiaalinen media. Tekemissäni testeissä keskimäärin 85 % on löytänyt testin sosiaalisesta mediasta. Nettitesti toimii aina myös väylänä kampanja- ja kotisivuille. Parhaat tulokset saadaan mainostamalla testiä bannereilla ja lisäämällä pienen palkinnon.